Transferová přepážka (Itálie 2015).

24. srpna 2015 v 14:00 | Pervy Salamander |  ostatní psaní
Konečně článek z Italie :D Řeknu vám, sepsat ho…. Navíc jsem teď zjistila, že mi asi nefunguje nabíječka na notebook, nejspíš se mi zlomil kabel takže supr… co s tím dopr? :D
Každopádně, přejdeme rovnou k tématu článku.
btw: název článku je podle prvních českých slov, které jsme viděly, když jsme přiletěly zpět do Prahy

ITALIE 2015

Řeknu vám, že v tohle období ročním je v Italii snad nejvíc turistů… Každopádně i přez příšerné horko a bambiliony lidí to byl nádherný zážitek.

Přiletěli jsme na letiště Fiumicino a netušily, která bije. Nevěděly kam jít, kde vzít naše kufry nic. Nějak se to udalo že jsme dostaly do rukou naše kufry načež jsme zjistila, že mi z mého kufru urvali cedulku s jménem bydlištěm atd.. naštvalo mě to, protože byla koženková a na tom kufru byla přidělaná páskem na přezku… asi se někomu líbila :/
No ale pak jsme se nějak dostaly na autobus, který nás za 5 euro odvezl až do centra Říma na Roma Termini. První pocity z Říma byli tak trochu zamotané. Bylo krásné být v Římě, ale ten nepořádek, odpadky a smrad všude to trochu kazil. Do toho ještě cizí řeč, které člověk nerozumí ani slovo…
Každopádně, dojely jsme na Roma Termini (hlavní nádraží), koupily si večeři a šly hledat hotel.

Ubytování
Když jsme poprvé vlezly do hotelu v Římě, chtělo se mi plakat. Do pokoje jsme se málem nedostaly, měly jsme poškozený klíč. Každý den jsme s tím bojovaly a bylo to všem jedno (já jsem se stala osobním otvíračem dveří.. nějak se mi vždy podařilo je otevřít rychle). Vlezly jsme do pokoje a přivítal nás smrad. Koupelna byla cítit plísní, pokoj něčím co jsem nechtěla vědět, ale dalo se to. Ovšem po zapnutí klimatizace přišla rána. Říkaly jsme si, proč je u dveří ten kýbl s hadrem uvnitř a pak nám to došlo. Z klimatizace kapala voda. A hodně. Dopadlo to nakonec tak, že jsme měly dveře obstavené kýblama a hadrama… supr. Ale stále se to dalo. Rozhodně to bylo lepší, než ubytování ve Florencii…
Divím se, jak mohou vůbec ten hotel/pension ve Florencii provozovat… Taková blešárna. Ve chvíli kdy jsme překročili práh našeho pokoje jsme se chtěly vrátit do pokoje v Římě.. byl to luxus. Kapající klimatizace se zdála jako naprostá banalita. Z florenského pokoje nemám ani fotku, protože byl tak malý, že se to nedalo. Zkrátka ošklivý malý pokoj, všude plíseň, nesmyslná zrcadla, skříň co se rozpadá a nic nefungovalo. V pensionu byli tři koupelny. V první špatně splachoval záchod a ve sprše netekla voda, v druhé voda ve sprše tekla záchod splachoval, ale netekla voda v umyvadle… nemělo ani kohoutky. No a ta poslední koupelna, tam splachoval záchod, tekla voda všude ale tekla buď jen vařící, že se člověk opařil, nebo ledová že člověku byla zima. Malá koupelnička v Římě byla oproti tomu luxus.

Domluva
Ta byla vcelku jednoduchá. Ač jsem toho načetla spoustu nakonec se ukázalo že s angličtinou a italským pozdravem si člověk vystačí všude. Domluvily jsme se a když to nešlo prostě jsme použili ruce a nohy. Ale většina lidí se kterými jsme mluvily uměli relativně dobře anglicky.

Jídlo
No.. naše stravování bylo katastrofické. Neměli jsme peníze na rozhazování a tak jsme v restauraci byly jen jednou a to nás vyšlo na 32 euro. Ale bylo to velice příjemné. Obsluha milá. Jídlo vynikající. Až po sléze jsem zjistila, že se restaurace jmenovala Dante. Jak sladké.
Jinak se ale naše jídlo skládalo jen z chleba nebo bagety, různých druhů sýru a salátu + ovoce nebo sušenky. A to bylo celé… Takže stravování hrozné. Co se nákupů týče., potraviny mi cenově přišly stejně jako u nás. Něco dražší něco zas levnější. Ovšem na naší situaci bylo vše drahé… Ale myslím si, že pokud má člověk dostatek peněz, najíst se dá krásně. A co se kvality potravin týče; ovoce a zelenina úžasné. Šťavnaté, slaďounké, dobré. Ovšem melouny měli strašně přezrálé. Jednou jsme ho dokonce šly reklamovat a dostaly zpět peníze… Ale jinak fajné. Pečivo; naprosto příšerné. Sehnat jedlý chleba byl docela oříšek. Ve florencii jsme našly alespoň bagetu… mě chutnala, přišla mi normální, nevím jak holkám. A sýry… našly jsme máslo a pak mazací mozarellu. Jinak to byla jen mozarella, mozarella, mozarella, mozarella. Nevím, jestli jsme chodily do špatných obchodů ale.. :D

Lidi
Těch bylo opravdu požehnaně ale po pár dnech se člověk už obrněl a zvykl si.
Upřímně netuším, kdo byl Ital, kdo cizinec co uměl italsky. Jediné, koho jsem dokázala rozlišit byli pouliční prodejci. Během deseti minut na ulici nás odchytlo nejméně pět prodavačů jeden se selfie tyčkami, druhý se slunečními brýlemi další s kloboukama a tak dále a tak dále. Ale i na to si člověk po pár chvilkách zvykne a tak už vám nic nebrání v kochání se památkami. A žebrákům řeknete prosté ne. Mě se osvědčila technika ignorování.

Památky
Naprosto uchvacující. Je pravda, že na některé nebylo moc vidět přez to lešení a plakáty ale tak… dalo se. Musím říci, že vidět to vše o čem jsme se učili na vlastní oči bylo kouzelné. Monumentální stavby se mým 157 centimetrům zdáli ještě monumentálnější než ve skutečnosti jsou. Tolik zdobení všude mramor, krásné sochy a dekorace. Zkrátka krása.
Co se vstupného týče...normálně přemrštěné. Někdy se nám podařilo uplatnit studentskou slevu, někdy juniorskou. Za návštěvu určitě stojí Benátky a galerie Uffizi. Nádherné kousky Medičejské sbírky a David, který má příliš nazvěčované ruce prostě stojí za shlédnutí. A určitě se vyplatí si přivstat a přijít na otvíračku, jinak se nevyhnete až 3 hodinovým frontám (viz Vatikán a sixtínská kaple). Každopádně památky nádherné. Jen musíte počítat se spoustou upocených vystresovaných lidí. Hakuna matata.

Doprava
Dalo se. Po Římě jezdí všude autobusy a metro + tramvaje ale tou jsme jely jen jednou a.. víc jsme jich neviděly :D Nevím jak jezdí ale.. nejezdí. Autobusy normální, v centru někdy narvané někdy ne. Takové normální. Co se metra týče… naprosto příšerné. Smradlavé, špinavé ostatně jako celý Řím. Revizoři asi práci nemají a tak nás nikdo nekontroloval. Do metra se dá dostat i bez lístku. My jsme si koupili Roma pass takže jsme cestovali jak se nám zachtělo.
Naší hlavní přepravní tažnou byli vlaky. Ty jsou pěkně drahé. Asi jako u nás. Zbytečně velké peníze za opravdu nic moc luxusu. I když asi bych vlakům trochu křivdila. Jenom jeden jediný byl strašný a sice když jsme jely z Pompejí zpět do Říma. To byl horror ale jinak byli docela pohodlné, v rámci možností čisté. Líbilo se mi, že všude bylo možnost nabít si mobil/jakoukoliv elektroniku. Za to mají bod.

Když to celé shrnu, náš výlet do Itálie byl okouzlující. Odpadky se přehlédnou, člověk musí vzpomínat jen na to hezké že? Dokonce se nám podařilo potkat pár milých lidí. Holky potkaly milou slečnu na pláži a já strašně cute týpka ve vlaku z pláže. Sice seděl 5 let v krimu ale byl strašně milý. Rukama nohama jsme se nějak domluvili :D
Co víc napsat. Nejspíš asi to, že bych všem takový výlet doporučila. Je to velice příjemné a já jsem moc ráda, že jsem do Itálie jela.

Info o památkách atd bude spíše u fotek, lépe se to popisuje .)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.